خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





۶ ماده غذایی که باعث افزایش چربی‌های شکم می‌شود

    سلامت آنلاین- کالری تولیدشده از خوردن مواد غذایی اگر با فعالیت مناسب سوزانده یا مصرف نشود به چاقی و اضافه وزن می‌انجامد اما برخی از مواد خوراکی این اضافه وزن را در ناحیه شکم انبار می‌کنند و سبب تجمع چربی موضعی در این قسمت می‌شوند.

    چاقی شکمی ناشی از مصرف برخی غذا‌ها تنها ظاهر بدن را ناخوشایند نمی‌کند بلکه خطر جدی افزایش ابتلا به دیابت، آلزایمر و بیماری‌های قلبی نیز با آن‌ها رابطه دارد.

    ۱-نوشابه‌های گازدار رژیمی

    مطالعات نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان نوشابه‌های رژیمی نسبت به افرادی که این نوع نوشابه‌ها را نمی‌نوشند، واجد درصد بالاتری چربی‌ها شکمی هستند. مصرف‌کنندگان نوشابه‌های رژیمی میزان کالری که با مصرف این نوشیدنی‌ها صرفه‌جویی می‌کنند را زیاد‌تر برآورد می‌کنند و بنابراین بیشتر از حد معمول غذا می‌خورند.
    چای سفید در عوض از تشکیل سلول‌های چربی جدید ممانعت و به بدن در سوزاندن چربی‌های ذخیره‌شده کمک می‌کند.

    ۲-سیب‌زمینی سرخ‌ شده

    یک پژوهش ۲۰ ساله در دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد افرادی که به‌طور منظم سیب‌زمینی سرخ‌کرده می‌خورند، هر ۴ سال بیش از یک کیلوگرم اضافه‌وزن پیدا می‌کنند. پس زمانی که برای شام بیرون می‌روید به‌جای سیب‌زمینی سرخ‌کرده همراه با غذایتان، سالاد به همراه سس‌های درست‌شده با سرکه درخواست کنید.

    ۳-آب‌میوه

    یک آبمیوه صد در صد طبیعی ۳۶ گرم قند در هر فنجان دارد، تقریبا معادل میزان قندی که در خوردن چهار دونات به دست می‌آید. علاوه بر این، بیشتر شیرینی آبمیوه‌ها ناشی از قند فروکتوز است؛ نوعی قند که در گسترش بافت چربی احشایی و درنتیجه چاقی شکمی دخیل است. برای کوچک کردن شکمتان، آب معدنی را جایگزین آب میوه حتی طبیعی کنید و چند قطره از میوه‌هایی نظیر پرتقال یا گریپ فروت را در آن بچکانید.

    ۴-استیک

    استیک‌های گوشت دنده یکی از ۳ مورد چرب‌ترین بخش‌های گوشت گاو هستند. یک بررسی انجام‌شده به‌وسیله پژوهشگران چینی نشان داد که داشتن یک رژیم غذایی غنی از گوشت قرمز چرب و تازه با چاقی شکمی و افزایش دور کمر همراه است.

    ۵-پیتزا

    پیتزا دومین عامل بزرگ دریافت چربی‌های اشباع‌شده است. خوردن برش‌های پیتزا مسئول نیمی از دریافت غذایی چربی‌های اشباع‌شده مسدودکننده شریان‌ها در میان آمریکاییان است.

    ۶-چیپس سیب‌زمینی

    در افراد شرکت‌کننده در یک مطالعه مصرف روزانه چیپس موجب اضافه شدن حدود یک کیلوگرم چربی شکمی در طی یک دوره چهارساله شد. بنابراین اگر مصرف چیپس را کنار بگذارید حتی بدون ایجاد تغییر در رژیم غذایی خود می‌توانید به‌طور مستقیم بیشتر از ۲۵۰ گرم از چربی شکمی خود را کاهش دهید. (آوای سلامت)


    این مطلب تا کنون 9 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : شکمی ,چربی ,مصرف ,سیب‌زمینی ,می‌کنند ,چاقی ,چاقی شکمی ,چربی‌های اشباع‌شده ,چربی شکمی ,رژیم غذایی ,نوشابه‌های رژیمی ,مصرف‌کنندگان نوشابه‌های رژیمی ,
    ۶ ماده غذایی که باعث افزایش چربی‌های شکم می‌شود

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده